Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Μορφοποίηση κειμένου

ΟΤΙ ΕΠΕΣΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΤΥΠΩΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΤΟΣΟ ΒΑΘΙΑ
Απόσπασμα από το βιβλίο Αναφορά στο Γκρέκο του Νίκου Καζαντζάκη
Μαλακό το μυαλό του παιδιού, τρυφερή η σάρκα του, ο ήλιος, το φεγγάρι, η βροχή, ο αγέρας, η σιωπή, όλα πέφτουν απάνω του, ζύμη αφράτη είναι και το ζυμώνουν. Το παιδί ρουφάει τον κόσμο με απληστία, τον  δέχεται το σπλάχνο του, τον αφομοιώνει και τον κάνει παιδί.

Θυμούμαι, καθόμουν συχνά στο κατώφλι του σπιτιού μας, έλαμπε ο ήλιος, καίγουνταν ο αγέρας, σ’ ένα μεγάλο σπίτι στη γειτονιά πατούσαν σταφύλια, μύριζε ο κόσμος μούστο, κι εγώ σφαλνούσα τα μάτια ευτυχισμένος, άπλωνα τις φούχτες και περίμενα· κι έρχονταν ο Θεός, όσο ήμουν παιδί ποτέ σε με γέλασε, έρχουνταν, παιδί κι αυτός σαν και μένα, και μού ’βαζε στα χέρια τα παιχνίδια του – τον ήλιο, το φεγγάρι, τον άνεμο. «Χάρισμα σου, μού ’λεγε, χάρισμα σου, παίξε μαζί τους· εγώ έχω κι άλλα.» Άνοιγα τα μάτια, ο Θεός εξαφανίζουνταν μα απόμεναν στα χέρια μου τα παιχνιδάκια του.

Οδηγίες μορφοποίησης

Τίτλος (ΟΤΙ ΕΠΕΣΕ…ΒΑΘΙΑ)
·           Στοίχιση στο κέντρο
·           Γραμματοσειρά «Arial»
·           Μέγεθος γραμματοσειράς 21
·           Έντονη γραφή
·           Όχι υπογράμμιση

Υπότιτλος (Απόσπασμα…Καζαντζάκη)
·           Γραμματοσειρά «Arial»
·           Επισήμανση με κίτρινο χρώμα (μαρκαδόρος)
·           Μέγεθος γραμματοσειράς 12

1η παράγραφος (Μαλακό…παιδί.)
·           Πλήρης στοίχιση
·           Πλάγια γραφή στις λέξεις: «σάρκα», «ζύμη»
·           Έντονη γραφή στις λέξεις: «τρυφερή», «αφράτη»

2η παράγραφος (Θυμούμαι…παιχνιδάκια του.)
·           Πλήρης στοίχιση
·           Υπογράμμιση στις λέξεις: «καίγουνταν», «έρχουνταν», «εξαφανίζουνταν»
·           Κόκκινο χρώμα και υπογράμμιση στις λέξεις: «σταφύλια», «μούστο»
·           Μπλε χρώμα και έντονη γραφή στις λέξεις: «πατούσαν», «μύριζε»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου